<

Имунната система и Vitamin D

Времето след като децата се върнат на училище след лятната ваканция и началото на студеното време е времето, в което Вашият имунитет е подложен на тест.

Vitamin Dи имунната система

Времето след като децата се върнат на училище след лятната ваканция и началото на студеното време е времето, в което Вашият имунитет е подложен на тест. Децата прекарват много време на закрито, в контакт са с много деца, разменят си играчки и пособия. Малките деца се разболяват по-често, тъй като тяхната имунна система все още се развива. Това се отнася също и за тиинейджърите. В този пост ние ще се спрем на темата как да подпомогнем имунната система на членовете на Вашето семейство с помощта на Vitamin D.

Vitamin D е много важен

Той е един от най-важните витамини за цялостното ни здраве. Една от най-известните му функции е поддържането на нормални нива на калций в кръвта, необходим е за нормалното развитие на костите и зъбите и за поддържане здравината на костите до късна възраст. Vitamin D помага на организма да абсорбира калций и фосфор, които приемаме с храната. Адекватните нива на Vitamin D могат да спомогнат за поддържане нормалното здраве на костите.

Днес проучванията свързват Vitamin D с добрата функция на имунната система. Проучвания предполагат, че Vitamin D е част от комплексен процес, при който Вашата защитна система се засилва, когато е необходимо. Но пъддържането на достатъчни нива на Vitamin D през цялата година може да се окаже трудна задача.

Как да получаваме достатъчно Vitamin D

Vitamin D е толкова важен за здравето ни, че нашият организъм може сам да го произвежда. Излагането на слънчева светлина (особено УВ-лъчи) е естествения начин нашият организъм да получи достатъчно Vitamin D, затова често се нарича витаминът на слънцето. В зависимост от климатичната зона, в която живеете и времето от годината, излагането на слъце за производството на достатъчно Vitamin D в организма през цялата година може да се окаже трудна задача. Някои хора имат нужда от по-голямо количество Vitamin D като напр. бременните жени, пациентите в напреднала възраст или пациенти, приемащи определени лекарства. Предлагаме Ви няколко съвета как да получите достатъчно Vitamin D.

Слънчевата светлина

Както споменахме по-горе, получаването на достатъчно количество слънчева светлина за Вашите нужди от Vitamin D в определено време от годината не е лесно, но разбира се не е невъзможно. Прекарването на време навън е най-добрият начин да получите Вашата доза ултравиолетови лъчи. Проучванията показват, че слънчевите лъчи през прозореца не са достатъчни, затова ние се страхуваме, че няма да бъде достатъчно да поставите компютъра на детето си близо до слънчевия прозорец. В зависимост от сезона и външната температура, излагането на лицето и ако е достатъчно топло и на раменете, е прекрасен начин да получите своето лъчение. През по-тъмните месеци от есента и зимата може да се окаже трудно да се излагате 10-30 минути на директна слънчева светлина няколко пъти седмично, за препоръчване е да се излиза навън около обяд, когато има най-много слънчева светлина. През лятото разбира се трябва да се внимава да не се излагате прекомерно на слънчева светлина. Защо да не организирате разходка със семейството си или да карате колела, за да получите своята порция Vitamin D заедно?

Здравословната диета

За цялостното здравословно състояние е много важно яденето на здравословна и балансирана храна, богата на минерали и витамини. Правилният баланс на хранителните вещества ще подпомогне във всички случаи имунната система на членовете на Вашето семейство. Някои храни имат по-високо съдържание на Vitamin D, в сравнение с други. Ето някои естествени източници на Vitamin D:

  • Мазни риби като херинга, сьомга и сардини
  • Масло от черен дроб от треска
  • Авокадо
  • Яйчен жълтък
  • Краве мляко

В сравнение с нивата на Vitamin D, произвеждани в организма от УВ-лъчите, нивата в тези храни са по-ниски и вие трябва да ядете значителни количества всеки ден, за да получите достатъчно Vitamin D. Вие може да сте забелязали, че повечето от храните имат животински произход, така че диета с високо съдържание на Vitamin D може да бъде проблем за вегетарианци и вегани.

Хранителни добавки

Ако Вие или Вашето дете не излизате много навън, можете да спазвате вегетарианска диета или да попаднете в групата, която се нуждае от повишено приложение на Vitamin D, приемът на хранителни добавки може да се окаже добра опция за Вас и Вашето семейство. През зимните месеци приемът на хранителни добавки може да бъде важен за тези, които живеят в страни с умерен климат. Една или две дъвчащи таблетки BioGaia Vitamin D съдържат 10 µg Vitamin D3, което е достатъчно за покриване на Вашите дневни нужди (препоръчителната дневна доза за малки деца е 10 µg дневно, а за деца и възрастни 15 µg дневно). Таблетките да лесни и удобни за приложение навсякъде. Продуктите BioGaia съдържат Lactobacillus reuteri Protectis, един много добре проучен щам млечно-кисели бактерии, който спомага за поддържане на адекватна концентрация на естествената флора в червата. Освен, че с BioGaia си набавяте Vitamin D, тя подпомага чревната Ви флора с полезни бактерии. Нашите черва изпълняват много важна роля в организма – в защитната му система (около 80% от нашата имунна система се намира в храносмилателния тракт). Много е важно поддържането на добра микрифлора в червата. Освен това има и други неща, които можете да направите за засилване на имунитета на членовете на Вашето семейство. Стимулирайте Вашите деца да правят много упражнения (дори и в по-студените месеци), погрижете се те да спят достатъчно, следете за симптоми на стрес, учете ги да си мият ръцете от малки. Всички тези съвети ще ги подготвят за по-студените месеци от годината!

posts_form

<

Имунната система и Vitamin D

Времето след като децата се върнат на училище след лятната ваканция и началото на студеното време е времето, в което Вашият имунитет е подложен на тест.

Vitamin Dи имунната система

Времето след като децата се върнат на училище след лятната ваканция и началото на студеното време е времето, в което Вашият имунитет е подложен на тест. Децата прекарват много време на закрито, в контакт са с много деца, разменят си играчки и пособия. Малките деца се разболяват по-често, тъй като тяхната имунна система все още се развива. Това се отнася също и за тиинейджърите. В този пост ние ще се спрем на темата как да подпомогнем имунната система на членовете на Вашето семейство с помощта на Vitamin D.

Vitamin D е много важен

Той е един от най-важните витамини за цялостното ни здраве. Една от най-известните му функции е поддържането на нормални нива на калций в кръвта, необходим е за нормалното развитие на костите и зъбите и за поддържане здравината на костите до късна възраст. Vitamin D помага на организма да абсорбира калций и фосфор, които приемаме с храната. Адекватните нива на Vitamin D могат да спомогнат за поддържане нормалното здраве на костите.

Днес проучванията свързват Vitamin D с добрата функция на имунната система. Проучвания предполагат, че Vitamin D е част от комплексен процес, при който Вашата защитна система се засилва, когато е необходимо. Но пъддържането на достатъчни нива на Vitamin D през цялата година може да се окаже трудна задача.

Как да получаваме достатъчно Vitamin D

Vitamin D е толкова важен за здравето ни, че нашият организъм може сам да го произвежда. Излагането на слънчева светлина (особено УВ-лъчи) е естествения начин нашият организъм да получи достатъчно Vitamin D, затова често се нарича витаминът на слънцето. В зависимост от климатичната зона, в която живеете и времето от годината, излагането на слъце за производството на достатъчно Vitamin D в организма през цялата година може да се окаже трудна задача. Някои хора имат нужда от по-голямо количество Vitamin D като напр. бременните жени, пациентите в напреднала възраст или пациенти, приемащи определени лекарства. Предлагаме Ви няколко съвета как да получите достатъчно Vitamin D.

Слънчевата светлина

Както споменахме по-горе, получаването на достатъчно количество слънчева светлина за Вашите нужди от Vitamin D в определено време от годината не е лесно, но разбира се не е невъзможно. Прекарването на време навън е най-добрият начин да получите Вашата доза ултравиолетови лъчи. Проучванията показват, че слънчевите лъчи през прозореца не са достатъчни, затова ние се страхуваме, че няма да бъде достатъчно да поставите компютъра на детето си близо до слънчевия прозорец. В зависимост от сезона и външната температура, излагането на лицето и ако е достатъчно топло и на раменете, е прекрасен начин да получите своето лъчение. През по-тъмните месеци от есента и зимата може да се окаже трудно да се излагате 10-30 минути на директна слънчева светлина няколко пъти седмично, за препоръчване е да се излиза навън около обяд, когато има най-много слънчева светлина. През лятото разбира се трябва да се внимава да не се излагате прекомерно на слънчева светлина. Защо да не организирате разходка със семейството си или да карате колела, за да получите своята порция Vitamin D заедно?

Здравословната диета

За цялостното здравословно състояние е много важно яденето на здравословна и балансирана храна, богата на минерали и витамини. Правилният баланс на хранителните вещества ще подпомогне във всички случаи имунната система на членовете на Вашето семейство. Някои храни имат по-високо съдържание на Vitamin D, в сравнение с други. Ето някои естествени източници на Vitamin D:

  • Мазни риби като херинга, сьомга и сардини
  • Масло от черен дроб от треска
  • Авокадо
  • Яйчен жълтък
  • Краве мляко

В сравнение с нивата на Vitamin D, произвеждани в организма от УВ-лъчите, нивата в тези храни са по-ниски и вие трябва да ядете значителни количества всеки ден, за да получите достатъчно Vitamin D. Вие може да сте забелязали, че повечето от храните имат животински произход, така че диета с високо съдържание на Vitamin D може да бъде проблем за вегетарианци и вегани.

Хранителни добавки

Ако Вие или Вашето дете не излизате много навън, можете да спазвате вегетарианска диета или да попаднете в групата, която се нуждае от повишено приложение на Vitamin D, приемът на хранителни добавки може да се окаже добра опция за Вас и Вашето семейство. През зимните месеци приемът на хранителни добавки може да бъде важен за тези, които живеят в страни с умерен климат. Една или две дъвчащи таблетки BioGaia Vitamin D съдържат 10 µg Vitamin D3, което е достатъчно за покриване на Вашите дневни нужди (препоръчителната дневна доза за малки деца е 10 µg дневно, а за деца и възрастни 15 µg дневно). Таблетките да лесни и удобни за приложение навсякъде. Продуктите BioGaia съдържат Lactobacillus reuteri Protectis, един много добре проучен щам млечно-кисели бактерии, който спомага за поддържане на адекватна концентрация на естествената флора в червата. Освен, че с BioGaia си набавяте Vitamin D, тя подпомага чревната Ви флора с полезни бактерии. Нашите черва изпълняват много важна роля в организма – в защитната му система (около 80% от нашата имунна система се намира в храносмилателния тракт). Много е важно поддържането на добра микрифлора в червата. Освен това има и други неща, които можете да направите за засилване на имунитета на членовете на Вашето семейство. Стимулирайте Вашите деца да правят много упражнения (дори и в по-студените месеци), погрижете се те да спят достатъчно, следете за симптоми на стрес, учете ги да си мият ръцете от малки. Всички тези съвети ще ги подготвят за по-студените месеци от годината!

posts_form

Уведомяваме Ви, че уебсайтът използва бисквитки. Продължете да разглеждате нашата страница, ако сте съгласни с използването на бисквитки. При нужда от повече информация или ако не желаете да се използват бисквитки по време на Вашето посещение, моля прочетете повече в Правилата за използване на бисквитки.
OK