<

Имунитет – нашата постоянна 24/7 защитна система

В нашия организъм работи сложна система от механизми, които се обединяват, за да ни защитят от външни агенти, с които ежедневно сме в контакт. Тя ни осигурява денонощна защита, независимо какво правим - 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата. Заедно тези механизми съставят система за защита и наблюдение, която на всички ни е известна като имунна система.

Какво представлява имунната система?

Първите бариери, с които се сблъскват потенциалните патогени с организма ни, са кожата, която образува непроницаем слой, и лигавиците в носа и гърлото, пикочния мехур и гениталиите, които съдържат имунни клетки, предотвратяващи прикрепването на микробите. Заедно с редица имунни клетки, които се борят непрекъснато с чуждите микроорганизми, те формират така наречената неспецифична имунна система. Въпреки нейната ефективност, някои патогени все пак успяват да преминат през тези първи бариери. Именно там се включва и следващата защита на тялото ни – високоинтелигентната, специфична имунна система.

Специфичната имунна система може да съхранява информация за патогени и външни организми, с които вече се е срещал организмът ни, в имунологичната памет. По този начин, когато организмът отново се изправи срещу тях, армията му от Т-хелперни клетки и цитотоксични Т-клетки е готова за минути и знае точно какво да направи, за да се пребори ефективно с тях. Около 80% от нашите имунни клетки се намират в храносмилателния тракт, което означава, че червата ни имат ключова роля в ефективността на имунния отговор на организма ни.

Какво може да повлияе на имунната система?

Подобно на много от системите, които действат в организма ни, имунната система съществува в чувствителен баланс и начинът ни на живот може да окаже значително влияние върху нея. Ето някои от ключовите фактори, които могат да повлияят на имунната функция:

Стрес - Крайни срокове, движение (например от и до работното място), финанси, домакинска работа, връзки (семейни отношения, колеги, приятели). В днешно време водим изключително натоварен живот, което прави много лесна възможността да прекосим границата и да се озовем под непрекъснат стрес. Той от своя страна активира в организма ни освобождаването на хормоните на стреса като кортизол, който потиска ефективността на имунната система. Освен това стресът може да повлияе неблагоприятно на чревната флора, домът на по-голямата част от нашите имунни клетки.

Липса на сън – Недостатъчният сън също може да доведе до по-високи нива на някои хормони на стреса, а това доказано възпрепятства способността на организма ни да се бори. Твърде малкото сън означава също, че организмът няма достатъчно време за всички важни процеси на регенерация, които се осъществяват през нощта.

Режим на хранене- Небалансираната диета означава не само, че организмът не може да получава витамините и минералите, които са необходими за нормалната имунна функция, а и може да повлияе негативно на чревната микробиота. Храненето с много рафинирани, преработени храни може да доведе до намаляване на разнообразието от бактерии в червата, което от своя страна е свързано с хомеостазата на организма.

Твърде активен или пасивен? - От една страна, липсата на упражнения може да ограничи функцията на имунната система както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. От друга страна, прекомерното физическо натоварване или прекомерните тренировки без достатъчно време за почивка и регенерация, могат да доведат до излишък на хормони на стреса, които да попречат на имунния отговор на организма.

 

Колко силен е Вашият имунитет? Как правилно да разчетете сигналите, които Ви изпраща имунната система?Внимавайте за тези признаци исигнали, които Ви изпраща тя:

Раздразнение - Забелязали ли сте, че напоследък се чувствате по-стресирани? Това може да е предупреждение на организма Ви, че имунната Ви система е под напрежение и не би могла да Ви помогне оптимално.

Умора - Чувствате ли се уморени, въпреки че си набавяте достатъчно сън? Ако имунната Ви система трябва да работи по-усилено от обикновено, това със сигурност ще се забележи във Вашите енергийни нива.

Алергии - Старите алергии внезапно са се появили отново или са се появили и нови? Колко добре организмът Ви може да се справи с алергените зависи от ефективността на имунната Ви система.

По-бавна регенерация - Способността на организма Ви да се регенерира разчита на имунните клетки, така че пренапрягането на имунната система може да доведе до забавяне на времето за регенерация.

 

Какво мога да направя,за да поддържам имунната си система в отлична форма? Подайте ѝ ръка!

За щастие има много начини да подкрепите имунната си система с няколко малки промени в начина на живот.

Млечнокисели бактерии

Храносмилателната и имунната системи са тясно свързани, така че поддържането на чревните бактерии в баланс е чудесен начин да се грижите за червата - дом на чревната микробиота и както вече разбрахте - 80% от цялата ни имунна система. Проучванията показват, че ежедневното добавяне на млечнокисели бактерии може да повлияе положително на чревната микробиота. Продуктите BioGaia® съдържат добре проучения щам Lactobacillus reuteri Protectis, който се е доказал като безопасен както за деца, така и за възрастни.

Упражнения (спорт)

Спортуването, редовните и умерени упражнения могат да допринесат за намаляване на стреса, позволявайки на имунната Ви система да продължи работата си. Ако можете да съчетаете това и с време, прекарано на открито сред природата – още по-добре! Достъпът до свеж, чист въздух активира кръвообращението и поддържа достатъчно влага в лигавиците.

Хидратация

Когато организмът Ви е добре хидратиран, той може напълно да се концентрира върху борбата с патогените. Водата допринася за поддържането на нормалните физически и когнитивни функции на организма. Също така допринася за поддържането на нормалната регулация на телесната температура.

Освен това, тя също подпомага храносмилането и поддържа лигавицата влажна - съществена част от защитата на тялото.

Не пропускайте приема на витамини

Балансираната диета, обогатена със свежи, сезонни плодове и зеленчуци, ще осигури на Вашия организъм витамините и минералите за стабилна имунна система. Има обаче един важен за имунната система витамин, който се намира само в ограничен брой храни - витамин D. Нашият организъм може да отговори на повечето си нужди от витамин D чрез събиране на слънчева светлина. Това обаче може да е малко по-трудно през есенно-зимния сезон, затова може да си го набавяте и допълнително, чрез приема му като добавка. Една или две таблетки за дъвчене BioGaia® с витамин D съдържат 10 µg витамин D3, което със сигурност ще Ви помогне да получавате достатъчно витамин D всеки ден!

posts_form

<

Имунитет – нашата постоянна 24/7 защитна система

В нашия организъм работи сложна система от механизми, които се обединяват, за да ни защитят от външни агенти, с които ежедневно сме в контакт. Тя ни осигурява денонощна защита, независимо какво правим - 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата. Заедно тези механизми съставят система за защита и наблюдение, която на всички ни е известна като имунна система.

Какво представлява имунната система?

Първите бариери, с които се сблъскват потенциалните патогени с организма ни, са кожата, която образува непроницаем слой, и лигавиците в носа и гърлото, пикочния мехур и гениталиите, които съдържат имунни клетки, предотвратяващи прикрепването на микробите. Заедно с редица имунни клетки, които се борят непрекъснато с чуждите микроорганизми, те формират така наречената неспецифична имунна система. Въпреки нейната ефективност, някои патогени все пак успяват да преминат през тези първи бариери. Именно там се включва и следващата защита на тялото ни – високоинтелигентната, специфична имунна система.

Специфичната имунна система може да съхранява информация за патогени и външни организми, с които вече се е срещал организмът ни, в имунологичната памет. По този начин, когато организмът отново се изправи срещу тях, армията му от Т-хелперни клетки и цитотоксични Т-клетки е готова за минути и знае точно какво да направи, за да се пребори ефективно с тях. Около 80% от нашите имунни клетки се намират в храносмилателния тракт, което означава, че червата ни имат ключова роля в ефективността на имунния отговор на организма ни.

Какво може да повлияе на имунната система?

Подобно на много от системите, които действат в организма ни, имунната система съществува в чувствителен баланс и начинът ни на живот може да окаже значително влияние върху нея. Ето някои от ключовите фактори, които могат да повлияят на имунната функция:

Стрес - Крайни срокове, движение (например от и до работното място), финанси, домакинска работа, връзки (семейни отношения, колеги, приятели). В днешно време водим изключително натоварен живот, което прави много лесна възможността да прекосим границата и да се озовем под непрекъснат стрес. Той от своя страна активира в организма ни освобождаването на хормоните на стреса като кортизол, който потиска ефективността на имунната система. Освен това стресът може да повлияе неблагоприятно на чревната флора, домът на по-голямата част от нашите имунни клетки.

Липса на сън – Недостатъчният сън също може да доведе до по-високи нива на някои хормони на стреса, а това доказано възпрепятства способността на организма ни да се бори. Твърде малкото сън означава също, че организмът няма достатъчно време за всички важни процеси на регенерация, които се осъществяват през нощта.

Режим на хранене- Небалансираната диета означава не само, че организмът не може да получава витамините и минералите, които са необходими за нормалната имунна функция, а и може да повлияе негативно на чревната микробиота. Храненето с много рафинирани, преработени храни може да доведе до намаляване на разнообразието от бактерии в червата, което от своя страна е свързано с хомеостазата на организма.

Твърде активен или пасивен? - От една страна, липсата на упражнения може да ограничи функцията на имунната система както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. От друга страна, прекомерното физическо натоварване или прекомерните тренировки без достатъчно време за почивка и регенерация, могат да доведат до излишък на хормони на стреса, които да попречат на имунния отговор на организма.

 

Колко силен е Вашият имунитет? Как правилно да разчетете сигналите, които Ви изпраща имунната система?Внимавайте за тези признаци исигнали, които Ви изпраща тя:

Раздразнение - Забелязали ли сте, че напоследък се чувствате по-стресирани? Това може да е предупреждение на организма Ви, че имунната Ви система е под напрежение и не би могла да Ви помогне оптимално.

Умора - Чувствате ли се уморени, въпреки че си набавяте достатъчно сън? Ако имунната Ви система трябва да работи по-усилено от обикновено, това със сигурност ще се забележи във Вашите енергийни нива.

Алергии - Старите алергии внезапно са се появили отново или са се появили и нови? Колко добре организмът Ви може да се справи с алергените зависи от ефективността на имунната Ви система.

По-бавна регенерация - Способността на организма Ви да се регенерира разчита на имунните клетки, така че пренапрягането на имунната система може да доведе до забавяне на времето за регенерация.

 

Какво мога да направя,за да поддържам имунната си система в отлична форма? Подайте ѝ ръка!

За щастие има много начини да подкрепите имунната си система с няколко малки промени в начина на живот.

Млечнокисели бактерии

Храносмилателната и имунната системи са тясно свързани, така че поддържането на чревните бактерии в баланс е чудесен начин да се грижите за червата - дом на чревната микробиота и както вече разбрахте - 80% от цялата ни имунна система. Проучванията показват, че ежедневното добавяне на млечнокисели бактерии може да повлияе положително на чревната микробиота. Продуктите BioGaia® съдържат добре проучения щам Lactobacillus reuteri Protectis, който се е доказал като безопасен както за деца, така и за възрастни.

Упражнения (спорт)

Спортуването, редовните и умерени упражнения могат да допринесат за намаляване на стреса, позволявайки на имунната Ви система да продължи работата си. Ако можете да съчетаете това и с време, прекарано на открито сред природата – още по-добре! Достъпът до свеж, чист въздух активира кръвообращението и поддържа достатъчно влага в лигавиците.

Хидратация

Когато организмът Ви е добре хидратиран, той може напълно да се концентрира върху борбата с патогените. Водата допринася за поддържането на нормалните физически и когнитивни функции на организма. Също така допринася за поддържането на нормалната регулация на телесната температура.

Освен това, тя също подпомага храносмилането и поддържа лигавицата влажна - съществена част от защитата на тялото.

Не пропускайте приема на витамини

Балансираната диета, обогатена със свежи, сезонни плодове и зеленчуци, ще осигури на Вашия организъм витамините и минералите за стабилна имунна система. Има обаче един важен за имунната система витамин, който се намира само в ограничен брой храни - витамин D. Нашият организъм може да отговори на повечето си нужди от витамин D чрез събиране на слънчева светлина. Това обаче може да е малко по-трудно през есенно-зимния сезон, затова може да си го набавяте и допълнително, чрез приема му като добавка. Една или две таблетки за дъвчене BioGaia® с витамин D съдържат 10 µg витамин D3, което със сигурност ще Ви помогне да получавате достатъчно витамин D всеки ден!

posts_form

Уведомяваме Ви, че уебсайтът използва бисквитки. Продължете да разглеждате нашата страница, ако сте съгласни с използването на бисквитки. При нужда от повече информация или ако не желаете да се използват бисквитки по време на Вашето посещение, моля прочетете повече в Правилата за използване на бисквитки.
OK