<

Спорт и пробиотици

Упражнения – „за“ и „против“ чревното здраве

Упражнения – „за“ и „против“ чревното здраве

Поради заседналия начин на живот, който много от нас водят днес, ние всички знаем колко важни са регулярните упражнения /движения/ за нашето общо здраве, а също така и за общото чревно здраве. Много от успешните спортисти често страдат заради своята страст. В днешния блог ние ще разгледаме как упражненията от една страна могат да облекчат храносмилателната система, но и как активния  спорт може също да повлияе негативно на чревната флора и имунната система и какво могат да направят спортистите, за да я балансират.

Няма съмнение, че е необходимо да имаме определен брой изхождания, за да сме здрави. Докато повечето хора мислят за своята талия, ние не винаги мислим как това ще се отрази на нашите черва. Регулярната физическа активност стимулира червата и повишава чревната активност, което може да спомогне за намаляване на подуването и за редовното изхождане. Допълнително е известно, че умерените упражнения редуцират стреса и повишават нашето общо състояние. Тъй като често стресът е фактор, когато става дума за стомашно-чревни оплаквания, една разходка може да се окаже по-полезна, за да забравите за Вашите притеснения или да повлияете стреса с йога упражнения, отколкото да седите в креслото и да мърморите. Да се направят упражнения навън на свеж въздух е даже по-добре!

Нови проучвания също показват, че упражненията са важни за чревната микрофлора, подпомагат баланса и засилват разнообразието на естествените бактерии, открити там. Между 300-1000 различни щама бактерии в нашите черва, съставляват около 1 килограм от нашето телесно тегло и със сигурност е добра идея те да останат „щастливи“. Редовната физическа активност може да помогне за това. Но не се безпокойте, не е нужно да пробягате цял маратон, една добра възможност са умерените движения като джогинг, разходки, плуване или йога. Вие трябва да изберете нещо, което отговаря на Вашето физическо състояние и което Ви доставя удоволствие. Преди всичко ако Ви е забавно, вие можете да го правите продължително време. Фактически твърде активните тренировки могат да имат обратен ефект.

Няколко часа много интензивна тренировка, няколко пъти в седмицата, в комбинация с много рестриктивна диета, често правят успешните спортисти особено податливи на храносмилателни оплаквания и отслабен имунитет. По време на дългия, интензивен сезон на тренировки в нашето тяло се увеличава кръвотока към мускулите, за да им достави кослорода и хранителните вещества, от които се нуждаят. За да се справи с повишените нужди, в нашия организъм се понижава кръвотока към други органи, особено в гастро-интестиналния тракт. Не само се забавя храносмилането, но също се понижава възможността на организма да се защитава от нежелани състояния, тъй като защитната система на организма отива на заден план при много интензивни упражнения. Това води до т.нар. „фаза на отворения прозорец“, която може да продължи до 6 часа след активна физическа активност и по време на която имунитета на спортиста, особено във връзка с горния респираторен тракт, е особено уязвим.

Тези, които обичат чести интензивни упражнения, също показват промени в чревния пермеабилитет, където чревната бариера вече не е толкова здрава, колкото трябва да бъде. Това може да доведе до намаляване на ефективността й, което комбинирано с намаляването на кръвотока по време на упражнения, може да доведе до храносмилателни оплаквания. Постоянните смущения за по-продължителен период от време могат до доведат до нежелан ефект върху чревната флора.

Както виждате спортистите могат да попаднат в нещо като порочен кръг, тъй като понижената функция на имунната система може да повлияе негативно върху стомашно-чревния тракт, докато дисбаланса в червата, където са локализирани повечето от имунните клетки, означава, че имунната система не работи толкова ефективно, колкото може да работи. Как те могат да прекъснат този порочен кръг и да намалят оплакванията? Добре балансираната диета с достатъчен прием на калории ще помогне на организма да получи хранителните вещества, от които се нуждае в допълнение след такава интензивна тренировка, докато пиенето на много вода ще помогне за възстановяване на тези липси по време на интензивни тренировки и за поддържане на храносмилането в добра форма.

Тъй като много от проблемите при хора, които извършват спортни активности по-активни от средните, могат да се повлияят от чревната микрофлора, опция могат да бъдат добавки, съдържащи млечно-кисели бактерии като Lactobacillus reuteri Protectis. При повишаване на броя на полезните бактерии в червата, те могат да поддържат адекватна концентрация на естествената чревна флора. Добавянето на микроорганизми под формата на добавки, съдържащи млечно-кисели бактерии, може също да бъде от значение за тези, които имат интензивни тренировки и така често се намират във фазата на „отворения прозорец“, спомената по-горе.

Както за много неща от живота и тук е валидно правилото на златната среда. Липсата на всякакви движения и упражнения може да доведе до забавено храносмилане, докато честите и активни тренировки могат да доведат организма до нежелани състояния и чревни оплаквания. Ако спортувате активно, трябва допълнително да се погрижите за Вашия организъм. Вашата добра микрофлора щи Ви благодари за това.

posts_form

<

Спорт и пробиотици

Упражнения – „за“ и „против“ чревното здраве

Упражнения – „за“ и „против“ чревното здраве

Поради заседналия начин на живот, който много от нас водят днес, ние всички знаем колко важни са регулярните упражнения /движения/ за нашето общо здраве, а също така и за общото чревно здраве. Много от успешните спортисти често страдат заради своята страст. В днешния блог ние ще разгледаме как упражненията от една страна могат да облекчат храносмилателната система, но и как активния  спорт може също да повлияе негативно на чревната флора и имунната система и какво могат да направят спортистите, за да я балансират.

Няма съмнение, че е необходимо да имаме определен брой изхождания, за да сме здрави. Докато повечето хора мислят за своята талия, ние не винаги мислим как това ще се отрази на нашите черва. Регулярната физическа активност стимулира червата и повишава чревната активност, което може да спомогне за намаляване на подуването и за редовното изхождане. Допълнително е известно, че умерените упражнения редуцират стреса и повишават нашето общо състояние. Тъй като често стресът е фактор, когато става дума за стомашно-чревни оплаквания, една разходка може да се окаже по-полезна, за да забравите за Вашите притеснения или да повлияете стреса с йога упражнения, отколкото да седите в креслото и да мърморите. Да се направят упражнения навън на свеж въздух е даже по-добре!

Нови проучвания също показват, че упражненията са важни за чревната микрофлора, подпомагат баланса и засилват разнообразието на естествените бактерии, открити там. Между 300-1000 различни щама бактерии в нашите черва, съставляват около 1 килограм от нашето телесно тегло и със сигурност е добра идея те да останат „щастливи“. Редовната физическа активност може да помогне за това. Но не се безпокойте, не е нужно да пробягате цял маратон, една добра възможност са умерените движения като джогинг, разходки, плуване или йога. Вие трябва да изберете нещо, което отговаря на Вашето физическо състояние и което Ви доставя удоволствие. Преди всичко ако Ви е забавно, вие можете да го правите продължително време. Фактически твърде активните тренировки могат да имат обратен ефект.

Няколко часа много интензивна тренировка, няколко пъти в седмицата, в комбинация с много рестриктивна диета, често правят успешните спортисти особено податливи на храносмилателни оплаквания и отслабен имунитет. По време на дългия, интензивен сезон на тренировки в нашето тяло се увеличава кръвотока към мускулите, за да им достави кослорода и хранителните вещества, от които се нуждаят. За да се справи с повишените нужди, в нашия организъм се понижава кръвотока към други органи, особено в гастро-интестиналния тракт. Не само се забавя храносмилането, но също се понижава възможността на организма да се защитава от нежелани състояния, тъй като защитната система на организма отива на заден план при много интензивни упражнения. Това води до т.нар. „фаза на отворения прозорец“, която може да продължи до 6 часа след активна физическа активност и по време на която имунитета на спортиста, особено във връзка с горния респираторен тракт, е особено уязвим.

Тези, които обичат чести интензивни упражнения, също показват промени в чревния пермеабилитет, където чревната бариера вече не е толкова здрава, колкото трябва да бъде. Това може да доведе до намаляване на ефективността й, което комбинирано с намаляването на кръвотока по време на упражнения, може да доведе до храносмилателни оплаквания. Постоянните смущения за по-продължителен период от време могат до доведат до нежелан ефект върху чревната флора.

Както виждате спортистите могат да попаднат в нещо като порочен кръг, тъй като понижената функция на имунната система може да повлияе негативно върху стомашно-чревния тракт, докато дисбаланса в червата, където са локализирани повечето от имунните клетки, означава, че имунната система не работи толкова ефективно, колкото може да работи. Как те могат да прекъснат този порочен кръг и да намалят оплакванията? Добре балансираната диета с достатъчен прием на калории ще помогне на организма да получи хранителните вещества, от които се нуждае в допълнение след такава интензивна тренировка, докато пиенето на много вода ще помогне за възстановяване на тези липси по време на интензивни тренировки и за поддържане на храносмилането в добра форма.

Тъй като много от проблемите при хора, които извършват спортни активности по-активни от средните, могат да се повлияят от чревната микрофлора, опция могат да бъдат добавки, съдържащи млечно-кисели бактерии като Lactobacillus reuteri Protectis. При повишаване на броя на полезните бактерии в червата, те могат да поддържат адекватна концентрация на естествената чревна флора. Добавянето на микроорганизми под формата на добавки, съдържащи млечно-кисели бактерии, може също да бъде от значение за тези, които имат интензивни тренировки и така често се намират във фазата на „отворения прозорец“, спомената по-горе.

Както за много неща от живота и тук е валидно правилото на златната среда. Липсата на всякакви движения и упражнения може да доведе до забавено храносмилане, докато честите и активни тренировки могат да доведат организма до нежелани състояния и чревни оплаквания. Ако спортувате активно, трябва допълнително да се погрижите за Вашия организъм. Вашата добра микрофлора щи Ви благодари за това.

posts_form

Уведомяваме Ви, че уебсайтът използва бисквитки. Продължете да разглеждате нашата страница, ако сте съгласни с използването на бисквитки. При нужда от повече информация или ако не желаете да се използват бисквитки по време на Вашето посещение, моля прочетете повече в Правилата за използване на бисквитки.
OK