<

Здрава и сияеща – отвътре и отвън

Често забравяме, че кожата ни е жизненоважен, напълно функциониращ орган. Всъщност тя е най-големия орган в човешкото тяло и съставлява между 6-10% от телесното ни тегло. За разлика от другите органи, кожата можете да я видите и докоснете, когато пожелаете. Именно и затова тя е добър показател за това, какво се случва вътре в тялото ви - особено в червата.

Често забравяме, че кожата ни е жизненоважен, напълно функциониращ орган. Всъщност тя е най-големия орган в човешкото тяло и съставлява между 6-10% от телесното ни тегло. За разлика от другите органи, кожата можете да я видите и докоснете, когато пожелаете. Именно и затова тя е добър показател за това, какво се случва вътре в тялото ви - особено в червата. Проблеми с кожата като петна, зачервяване на лицето, суха кожа, сърбеж или люспеста кожа, могат да бъдат признак, че чревната микробиота е засегната. За щастие има много неща, които можете да направите, за да изглежда кожата Ви добре - отвътре навън.

Какво представлява микробиотата?

Нашият организъм е дом на голям брой микроорганизми, чиято съвкупност се наричат микробиота. Повечето от тези микроорганизми са бактерии. Нашата микробиота се състои от около 40 трилиона бактерии (400 – 4 000 различни вида), съставляващи общо един килограм телесно тегло - често сама по себе си е наричана орган. Повечето от тях са разположени в червата, но голям брой се намират и върху кожата ни. Както червата, така и кожата играят жизненоважна роля в имунната система на нашия организъм и често се явяват първата преграда за защита срещу неблагоприятните условия. Така че, те имат много повече общи неща, отколкото първоначално сте предполагали.

Оста от червата до кожата

Съществуват редица фактори, които могат да доведат до това, чревната тъкан да сигнализира чрез нашата кожа. Основната функция на стомашно-чревния тракт е да абсорбира хранителните вещества от храната, с която се храните, като извлича веществата, от които се нуждае организма за растеж, възстановяване и ежедневни функции. В съвременния свят ние сме изложени на голям брой фактори, които могат да повлияят на способността на нашите черва да абсорбират хранителните вещества, докато нашият забързан живот и разпространението на готови, пакетирани и нездравословни храни често водят до небалансирана диета, която не може да осигури на организма Ви това, от което той наистина се нуждае. Комбинацията от тези два фактора може да постави организма Ви в положение, в което той трябва да приоритизира кои да са органите, които да ги получат. Разбира се, основните органи като сърцето и мозъка получават първите „дози“, докато останалите като коса, нокти и кожа, понасят основния удар и често страдат.

Дебелото черво е отговорно за изхвърлянето на тези вещества, от които организмът вече не се нуждае, така че те да не останат в него твърде дълго. В идеалния случай трябва да имате поне едно изхождане на ден, но модерният начин на живот може да стане причина за по-бавно храносмилане. Прекалено бързото хранене, без да се дъвче правилно, диети с ниско съдържание на фибри, липсата на физическо натоварване и недостатъчното пиене на вода са фактори, които могат да забавят храносмилателната ни система. Ако тези отпадни вещества останат в червата по-дълго от необходимото, организмът може в крайна сметка да реабсорбира някои от тези вещества, от които всъщност се опитва да се отърве. Наличието на такива отпадни вещества в кръвообръщението често води до определени кожни прояви.

Както бе споменато по-горе, червата са дом на множество бактерии, които както във всички части на човешкия организъм, са в постоянен процес на обновяване и саморегулация. Вашият организъм се стреми да поддържа адекватна концентрация на ендогенни бактерии, в съотношение към броя на потенциално вредните бактерии, които ежедневно влизат в организма. Прекомерното увеличаване на вредни бактерии може да повлияе на Вашето храносмилане, както и на самата чревна бариера. Това е още един начин, по който нежеланите вещества могат да проникнат в кръвотока. Разбира се, Вашият организъм търси най-бързия начин да ги премахне, а това често става именно чрез кожата.

 

Здрави черва за здравословен блясък

Както виждате, дори всички кремове и лосиони на света не биха могли да помогнат, ако Вашият корем не е щастлив. Добрата новина е, че редица малки промени в ежедневието могат да доведат до голяма разлика.

 

  • Хранете се с балансирана храна с високо съдържание на фибри. Предоставянето на организма Ви на всички необходими хранителни вещества чрез здравословна диета е отлична стъпка за щастливи черва. Плодовете и зеленчуците са най-богатите източници на полезни хранителни вещества, затова включват голямо разнообразие от цветове. Много важни са също така пълнозърнестите храни, леща, ядки, малки количества постно месо и нерафинирани масла. Фибрите също са от ключово значение за поддържането на храносмилателната система и отстраняването на излишните отпадъци от организма.
     
  • Избягвайте храни, които могат да раздразнят стомашно-чревния тракт. Мазни храни, изкуствени захари, както и много пикантна храна, могат да раздразнят червата. Други продукти, които предизвикват газове, като боб и кръстоцветни зеленчуци (например броколи, зеле) също могат да се окажат трудни за храносмилане за някои хора, така че се препоръчва да обърнете внимание как те се отразяват на Вашия организъм.
     
  • Дъвчете храната! Храносмилането започва в устата – именно там е шансът на организма да се разгради механично храната, преди тя да се придвижи в храносмилателната система, където работата се поема от различни ензими и киселини. Тъй като ние искаме храната да се усвоява възможно най-бързо и качествено, препоръчва се да направите парчетата колкото е възможно по-малки, преди те да стигнат до стомаха ви. Така че, не бързайте и отделете необходимото време!
     
  • Приемайте достатъчно вода. Знаем, че това сте го чували многократно, но водата наистина е от съществено значение за целия организъм, включително и за червата. Тя играе жизненоважна роля в храносмилането и отстраняването на отпадните вещества, така че наистина се постарайте да приемате достатъчно количество вода. Опитайте се да замените газираните напитки с вода с листенца от плодове или мента, както и чашата кафе с билков чай - това са чудесни начини да увеличите Вашия ефективен прием на вода.
     
  • Движете се! Активното движение и спорт също могат да засилят перисталтичните движения в храносмилателната система. Разбира се, не е необходимо да бъде маратон. Всъщност изследванията показват, че прекомерното натоварване също може да повлияе на чревната микрофлора. Така че, заложете на умерени движения – лек джогинг в парка, йога или дори една игра на тенис на маса.
     
  • Тялото и ума. Връзката между нашия стомашно-чревен тракт и емоционалното ни благополучие са обект на все повече изследвания. Самите ние знаем, че стресовите периоди в живота ни могат да доведат до поява на пъпки и/или зачервяване на кожата. Осигурете достатъчно време за почивка и се опитайте да намалите стреса във Вашия живот. Медитацията, дихателните упражнения или релаксиращата разходка навън сред природата са чудесни възможности – все пак разбира се изберете това, което ви е най-приятно и ефективно за Вас.
     
  • Прием на хранителни добавки.Ако смятате, че кожата ви дава явни признаци, че вашата микробиота е засегната, можете да помогнете на чревната си микрофлора. Продуктите на BioGaia са разработени, за да допълнят чревната флора на организма. Те съдържат щам млечнокисели бактерии, наречен Lactobacillus reuteri Protectis, който е естествен обитател на храносмилателния тракт на човека, което го прави особено подходящ за преживяване и развитие в тази част от тялото.

posts_form

<

Здрава и сияеща – отвътре и отвън

Често забравяме, че кожата ни е жизненоважен, напълно функциониращ орган. Всъщност тя е най-големия орган в човешкото тяло и съставлява между 6-10% от телесното ни тегло. За разлика от другите органи, кожата можете да я видите и докоснете, когато пожелаете. Именно и затова тя е добър показател за това, какво се случва вътре в тялото ви - особено в червата.

Често забравяме, че кожата ни е жизненоважен, напълно функциониращ орган. Всъщност тя е най-големия орган в човешкото тяло и съставлява между 6-10% от телесното ни тегло. За разлика от другите органи, кожата можете да я видите и докоснете, когато пожелаете. Именно и затова тя е добър показател за това, какво се случва вътре в тялото ви - особено в червата. Проблеми с кожата като петна, зачервяване на лицето, суха кожа, сърбеж или люспеста кожа, могат да бъдат признак, че чревната микробиота е засегната. За щастие има много неща, които можете да направите, за да изглежда кожата Ви добре - отвътре навън.

Какво представлява микробиотата?

Нашият организъм е дом на голям брой микроорганизми, чиято съвкупност се наричат микробиота. Повечето от тези микроорганизми са бактерии. Нашата микробиота се състои от около 40 трилиона бактерии (400 – 4 000 различни вида), съставляващи общо един килограм телесно тегло - често сама по себе си е наричана орган. Повечето от тях са разположени в червата, но голям брой се намират и върху кожата ни. Както червата, така и кожата играят жизненоважна роля в имунната система на нашия организъм и често се явяват първата преграда за защита срещу неблагоприятните условия. Така че, те имат много повече общи неща, отколкото първоначално сте предполагали.

Оста от червата до кожата

Съществуват редица фактори, които могат да доведат до това, чревната тъкан да сигнализира чрез нашата кожа. Основната функция на стомашно-чревния тракт е да абсорбира хранителните вещества от храната, с която се храните, като извлича веществата, от които се нуждае организма за растеж, възстановяване и ежедневни функции. В съвременния свят ние сме изложени на голям брой фактори, които могат да повлияят на способността на нашите черва да абсорбират хранителните вещества, докато нашият забързан живот и разпространението на готови, пакетирани и нездравословни храни често водят до небалансирана диета, която не може да осигури на организма Ви това, от което той наистина се нуждае. Комбинацията от тези два фактора може да постави организма Ви в положение, в което той трябва да приоритизира кои да са органите, които да ги получат. Разбира се, основните органи като сърцето и мозъка получават първите „дози“, докато останалите като коса, нокти и кожа, понасят основния удар и често страдат.

Дебелото черво е отговорно за изхвърлянето на тези вещества, от които организмът вече не се нуждае, така че те да не останат в него твърде дълго. В идеалния случай трябва да имате поне едно изхождане на ден, но модерният начин на живот може да стане причина за по-бавно храносмилане. Прекалено бързото хранене, без да се дъвче правилно, диети с ниско съдържание на фибри, липсата на физическо натоварване и недостатъчното пиене на вода са фактори, които могат да забавят храносмилателната ни система. Ако тези отпадни вещества останат в червата по-дълго от необходимото, организмът може в крайна сметка да реабсорбира някои от тези вещества, от които всъщност се опитва да се отърве. Наличието на такива отпадни вещества в кръвообръщението често води до определени кожни прояви.

Както бе споменато по-горе, червата са дом на множество бактерии, които както във всички части на човешкия организъм, са в постоянен процес на обновяване и саморегулация. Вашият организъм се стреми да поддържа адекватна концентрация на ендогенни бактерии, в съотношение към броя на потенциално вредните бактерии, които ежедневно влизат в организма. Прекомерното увеличаване на вредни бактерии може да повлияе на Вашето храносмилане, както и на самата чревна бариера. Това е още един начин, по който нежеланите вещества могат да проникнат в кръвотока. Разбира се, Вашият организъм търси най-бързия начин да ги премахне, а това често става именно чрез кожата.

 

Здрави черва за здравословен блясък

Както виждате, дори всички кремове и лосиони на света не биха могли да помогнат, ако Вашият корем не е щастлив. Добрата новина е, че редица малки промени в ежедневието могат да доведат до голяма разлика.

 

  • Хранете се с балансирана храна с високо съдържание на фибри. Предоставянето на организма Ви на всички необходими хранителни вещества чрез здравословна диета е отлична стъпка за щастливи черва. Плодовете и зеленчуците са най-богатите източници на полезни хранителни вещества, затова включват голямо разнообразие от цветове. Много важни са също така пълнозърнестите храни, леща, ядки, малки количества постно месо и нерафинирани масла. Фибрите също са от ключово значение за поддържането на храносмилателната система и отстраняването на излишните отпадъци от организма.
     
  • Избягвайте храни, които могат да раздразнят стомашно-чревния тракт. Мазни храни, изкуствени захари, както и много пикантна храна, могат да раздразнят червата. Други продукти, които предизвикват газове, като боб и кръстоцветни зеленчуци (например броколи, зеле) също могат да се окажат трудни за храносмилане за някои хора, така че се препоръчва да обърнете внимание как те се отразяват на Вашия организъм.
     
  • Дъвчете храната! Храносмилането започва в устата – именно там е шансът на организма да се разгради механично храната, преди тя да се придвижи в храносмилателната система, където работата се поема от различни ензими и киселини. Тъй като ние искаме храната да се усвоява възможно най-бързо и качествено, препоръчва се да направите парчетата колкото е възможно по-малки, преди те да стигнат до стомаха ви. Така че, не бързайте и отделете необходимото време!
     
  • Приемайте достатъчно вода. Знаем, че това сте го чували многократно, но водата наистина е от съществено значение за целия организъм, включително и за червата. Тя играе жизненоважна роля в храносмилането и отстраняването на отпадните вещества, така че наистина се постарайте да приемате достатъчно количество вода. Опитайте се да замените газираните напитки с вода с листенца от плодове или мента, както и чашата кафе с билков чай - това са чудесни начини да увеличите Вашия ефективен прием на вода.
     
  • Движете се! Активното движение и спорт също могат да засилят перисталтичните движения в храносмилателната система. Разбира се, не е необходимо да бъде маратон. Всъщност изследванията показват, че прекомерното натоварване също може да повлияе на чревната микрофлора. Така че, заложете на умерени движения – лек джогинг в парка, йога или дори една игра на тенис на маса.
     
  • Тялото и ума. Връзката между нашия стомашно-чревен тракт и емоционалното ни благополучие са обект на все повече изследвания. Самите ние знаем, че стресовите периоди в живота ни могат да доведат до поява на пъпки и/или зачервяване на кожата. Осигурете достатъчно време за почивка и се опитайте да намалите стреса във Вашия живот. Медитацията, дихателните упражнения или релаксиращата разходка навън сред природата са чудесни възможности – все пак разбира се изберете това, което ви е най-приятно и ефективно за Вас.
     
  • Прием на хранителни добавки.Ако смятате, че кожата ви дава явни признаци, че вашата микробиота е засегната, можете да помогнете на чревната си микрофлора. Продуктите на BioGaia са разработени, за да допълнят чревната флора на организма. Те съдържат щам млечнокисели бактерии, наречен Lactobacillus reuteri Protectis, който е естествен обитател на храносмилателния тракт на човека, което го прави особено подходящ за преживяване и развитие в тази част от тялото.

posts_form

Уведомяваме Ви, че уебсайтът използва бисквитки. Продължете да разглеждате нашата страница, ако сте съгласни с използването на бисквитки. При нужда от повече информация или ако не желаете да се използват бисквитки по време на Вашето посещение, моля прочетете повече в Правилата за използване на бисквитки.
OK